hyen
hyen

Հայտարարություններ

Հասարակական միտումները, ինչպիսիք են թվայնացումը և մեդիայի նշանակությունը մեր առօրյա կյանքում և ամբողջ աշխարհում դարձել են քննարկումների արդիական թեմաներ կրթության համատեքստում: Ի՞նչ դեր ունի մեդիան երեխաների կյանքում: Ինչպե՞ս կարող ենք առաջնորդել երեխաներին օգտվել մեդիայի առաջարկած հնարավորություններից, բայց և միևնույն ժամանակ աջակցել նրանց հաղթահարել հնարավոր մարտահրավերները: 2021թ․ հունվարի 22-ին տեղի ունեցավ «Մեդիագրագիտության հիմքը կառուցվում է վաղ մանկությունից. Ուսումնասիրում ենք ֆիննական մեդիա կրթության առանձնահատկություններն ու լավագույն փորձը» թեմայով վեբինար, որը վարեցին ֆինն մեդիափորձագետներ Լաուրի Պալսան և Սաարա Սալոմաան: Վեբինարը բացառիկ հնարավորություն ընձեռեց կրթության ոլորտի տարբեր մասնագետներին ուսումնասիրելու միջազգային լավագույն փորձը։ Վեբինարի ընթացքում բանախոսները ներկայացրեցին այն անհրաժեշտ գործիքակազմը, որը կօգնի մանկավարժներին մեդիագրագիտության հայեցակարգի ընդհանուր ըմբռնումը կառուցելու հարցում։ Ինչպես նաև, բանախոսները խոսեցին մեդիա միջավայրում երեխաների կրթական իրավունքների, խոսքի ազատության և միևնույն ժամանակ երեխաների պաշտպանված լինելու իրավունքների մասին: Վեբինարը հնարավորություն ընձեռեց այս ոլորտում գիտելիքներ ձեռք բերել նաև Երևանի «Հայբուսակ» համալսարանի Հումանիտար ֆակուլտետի դասախոս Քրիստինե Պետրոսյանին։
2020թ․ հունվարի 22-ին տեղի ունեցավ «Վիշեգրադյան քառյակի փորձի յուրացումը գիտելիքի և տեխնոլոգիաների փոխադրման բնագավառում» նախագծի համակարգող Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի առաջին առցանց ձևաչափով նախագծի մեկնարկային հանդիպումը։
Նախագիծը ունի 1,5 տարվա տևողություն և համաֆինանսավորվում է Չեխիայի, Հունգարիայի, Լեհաստանի և Սլովակիայի կառավարությունների կողմից՝ Վիշեգրադի միջազգային ֆոնդի դրամաշնորհների միջոցով: Ֆոնդի առաքելությունը Կենտրոնական Եվրոպայում կայուն տարածաշրջանային համագործակցության գաղափարների առաջխաղացումն է: Նախագծի նպատակն է խթանել ձեռնարկություն-գիտահետազոտական ենթակառուցվածք համագործակցության մշակույթը Հայաստանում և Վրաստանում` հիմնվելով վիշեգրադյան գործընկեր երկրների հաջողված փորձի վրա։ Հանդիպմանը մասնակցում էին ՀՊՏՀ ռեկտոր Դիանա Գալոյանը, «Ամբերդ» հետազոտական կենտրոնի տնօրեն Դավիթ Հախվերդյանը, «ՔԵՆԴԼ» սինքրոտրոնային հետազոտությունների ինստիտուտի ինժեներատեխնոլոգիական բաժնի ղեկավար Վլադիմիր Դեխտյարյովը, «Հաթերք Ֆուդ» կազմակերպության հիմնադիր տնօրեն Սամվել Միրզախանյանը, ՀՊՏՀ միջազգային կապերի բաժնի աշխատակիցները՝ բաժնի պետ Սոնա Մատինյանի գլխավորությամբ, ԿԳՄՍ և ԲՏԱ նախարարության ներկայացուցիչներ, ինչպես նաև ՓՄՁ-ների և հետազոտական ինստիտուտների ու ակադեմիական կառույցների հետաքրքրված ներկայացուցիչներ: Հանդիպումը բացեց ՀՊՏՀ միջազգային կապերի բաժնի պետ Սոնա Մատինյանը, ով հակիրճ ներկայացրեց նախագիծը և ելույթի համար խոսքը փոխանցեց ՀՊՏՀ ռեկտոր Դիանա Գալոյանին։ ՀՊՏՀ ռեկտորն ընդգծեց, որ ՀՊՏՀ գործընկերները սույն նախագծի շրջանակներում բավականին հեղինակավոր բուհեր և ինստիտուտներ են, մասնավորապես Մասարիկի համալսարանը (Չեխիա), Սիլեզիայի տեխնոլոգիական համալսարանը (Լեհաստան), «ՔԵՆԴԼ» Սինքրոտրոնային հետազոտությունների ինստիտուտը, Իվանե Ջավախիշվիլու անվան Թբիլիսիի պետական համալսարանը (Վրաստան) և Կոշիցեի տեխնիկական համալսարանը (Սլովակիա): Մասնակիցներին ողջունեց նաև «ՔԵՆԴԼ» սինքրոտրոնային հետազոտությունների ինստիտուտի ինժեներատեխնոլոգիական բաժնի ղեկավար Վլադիմիր Դեխտյարյովը հույս հայտնելով, որ կհաջողվի հասնել նախագծի նպատակներին, մասնավորապես Հայաստանի գիտահետազոտական ենթակառուցվածքների բարելավմանը։ Այնուհետև բանախոսները հանդես եկան նախագծի վերաբերյալ շնորհանդեսներով։ «Ամբերդ» հետազոտական կենտրոնի տնօրեն Դավիթ Հախվերդյանը ներկայացրեց նախագծի նպատակը, ազդեցությունը և շահառուներին, միջազգային կապերի բաժնի գլխավոր մասնագետ Արփինե Ջրաղացպանյանը ներկայացրեց նախագծի ժամանակացույցը և գործողությունները, Սամվել Միրզախանյանը սեփական ՓՄՁ-ի օրինակով խոսեց իրենց կարիքներից և սպասելիքներից, իսկ Վլադիմիր Դեխտյարովն անդրադարձավ հետազոտական ինստիտուտների կարիքներին, ակնկալվող արդյունքներին և հանդես եկավ առաջարկներով։
Ի լրումն, նախագծի բանախոսները շեշտեցին նաև, որ նախագծի նպատակն է բարձրացնել Հայաստանի և Վրաստանի ՓՄՁ-ների, գիտահետազոտական ինստիտուտների իրազեկվածությունը համատեղ գիտահետազոտական գործունեության առավելությունների վերաբերյալ, ընդլայնել և ամրապնդել գիտելիքի և տեխնոլոգիայի փոխադրման համար պատասխանատու աշխատակազմի գիտելիքներն ու կարողությունները Արևելյան գործընկերության թիրախավորած երկրներում, մշակել ՓՄՁ-ների և գիտահետազոտական ենթակառուցվածքների միջև համագործակցության հայեցակարգ Արևելյան գործընկերության թիրախավորած երկրներում:
Երևանի «Հայբուսակ» համալսարանից հանդիպմանը մասնակցեց Միջազգային կապերի բաժնի ղեկավար Էլյա Ղիասյանը։
2021թ․ հունվարի 15-ին տեղի ունեցավ վեբինար «2021թ․ հունվար-փետրվար ամիսների դրամաշնորհային ծրագրերը, վեբինարները և սեմինարը» խորագրով։
Հանդիպման ընթացքում Երևանի «Հայբուսակ» համալսարանի Միջազգային կապերի բաժնի ղեկավար Էլյա Ղիասյանը տարբեր ֆակուլտետների պրոֆեսորադասախոսական կազմի ներկայացուցիչներին ներկայացրեց 2021թ․ հունվար-փետրվար ամիսներին կայանալիք վեբինարները, սեմինարները, վերապատրաստումները և կոնֆերանսները, ինչպես նաև ընթացիկ տարվա համար նախատեսված դրամաշնորհային ծրագրերը։ Հումանիտար և տնտեսագիտական ֆակուլտետների դասախոսներին հատկապես հետաքրքրեց Եվրոպական համալսարանների ասոցիացիայի կողմից հունվար-փետրվար ամիսների ընթացքում կազմակերպվելիք առանց վեբինարները, սեմինարները և կոնֆերանսները (DIGI-HE Webinar series: A strategic reflection on digitalization in higher education; Ensuring fair and transparent recognition procedures through Bologna Process tools; EUA online focus group on “Internal quality assurance in times of Covid-19”; DIGI-HE Webinar series: A strategic reflection on digitalization in higher education), որոնք հնարավորություն կընձեռեն նրանց ձեռք բերել տեղեկատվություն բարձրագույն կրթության թվայնացման գործիքակազմի, Բոլոնյան գործընթացի արդար և թափանցիկ իրականացման և ճանաչման, համալսարանների որակի ապահովման և տարաբնույթ այլ թեմաների վերաբերյալ։ «Սպենսեր» և «Վիշեգրադ» միջազգային հիմնադրամների վերաբերյալ ներկայացվող տեղեկատվության հետ կապված Հումանիտար և Տնտեսագիտական ֆակուլտետների դասախոսներին հատկապես հետաքրքրեց Վիշեգրադյան հիմնադրամից կողմից հետևյալ ոլորտներում իրականացվող նախագծերի մասով առանձնահատկությունները, ժամկետները, ձևանմուշները և դրամաշնորհների չափը (Culture & Common Identity; Education & Capacity Building; Innovation, R&D, Entrepreneurship, Democratic Values & Media, Public Policy& Institutional Partnership, Regional Development, Environment, Tourism, Social Development). Դասախոսները հարցեր հղեցին Գերմանիայի Հանրապետության կողմից Հայաստանի Հանրապետությանը տրամադրվող փոքր դրամաշնորհային ծրագրերի մասին, որոնք ուղղված են կոնկրետ հրատապ խնդիրների լուծմանը, եւ կարող են բարելավել բնակչության, մասնավորապես՝ գյուղական բնակավայրերի հատկապես ամենից կարիքավոր խմբերի կենսապայմանները:
Նոյեմբերի 17-ին տեղի ունեցավ «MODEST» ծրագրի թիմի կազմակերպված վեբինարը՝ «Ուսուցում՝ հիմնված աշխատանքի վրա. գիտելիքի կառուցում և տրանսդիսցիպլինար հետազոտություն» թեմայով:
Աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցումը (ՀԲԼ) կրթական ռազմավարություն է, որն ուսանողներին ապահովում է իրական կյանքի աշխատանքային փորձով, որտեղ նրանք կարող են կիրառել իրենց ակադեմիական և տեխնիկական հմտությունները, ինչպես նաև զարգացնել աշխատունակությունը:
Վեբինարի ընթացքում քննարկվել են բարձրագույն կրթության և դրան զուգահեռ կատարվող ուսանողական աշխատանքի արդյունավետությանը, ինչպես նաև աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցմանը՝ որպես կրթության նոր ձևին վերաբերող հարցեր: Մասնավորապես վերհանվել են կարիքների գնահատման եւ գործատուների հետ աշխատանքի ակտիվացման ոչ միայն ֆորմալ, այլ նաեւ ոչ ֆորմալ կրթության իրականացման ուղղված ձևերը: Մյուս կարևորագույն հարցը, որը նույնպես ներկայացվել է վերաբերում է ուսումնական հաստատությունների ներսում ձեռնարկությունների հիմնմանը, ինչը հաստատություններին հնարավորություն կտա ձեւավորել արտաբյուջե:
Մեր երկրում կրթական համակարգի առջև ծառացած մարտահրավերներին դիմակայելու համար ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարությունը ԵԿՀ-ի օժանդակությամբ ստեղծել է աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման գծով հայաստանյան աշխատանքային խումբ, որը հայեցակարգային եւ համակարգային բնույթի աշխատանքներ կիրականացնի աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման հիմնախնդիրների վերաբերյալ` ներառելով նաեւ աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման տարրեր:
Վեբինարին Երևանի Հայբուսակ համալսարանից իրենց մասնակցություն են ունեցել Հումանիտար ֆակուլտետի դասախոս Պետրոսյան Քրիստինեն, Դիզայնի ֆակուլտետի դեկան Ոսկանյան Ստեփանը, ինչպես նաև դասախոսներ Համբարձումյան Իրինան և Ստեփանյան Մարինեն:
‹‹ԹՈՒՐՔ-ԱԴՐԲԵՋԱՆԱԿԱՆ ԱԳՐԵՍԻԱՆ ԵՎ ԱՐՑԱԽԻ ԱՆԿԱԽՈՒԹՅԱՆ ՊԱՅՔԱՐԸ›› ԽՈՐԱԳՐՈՎ ԳԻՏԱԺՈՂՈՎ
ԵՊՀ-ի նախաձեռնությամբ նոյեմբերի 8-ին տեղի է ունեցել գիտաժողով, որի գլխավոր թեման թուրք-ադրբեջանական ագրեսիան և Արցախի անկախության պայքարն էր:
Գիտաժողովի ընթացքում զեկուցմամբ հանդես եկան ԵՊՀ ՀՀԻ տնօրեն պրոֆ․ Արամ Սիմոնյանը, հայագետ, ցեղասպանագետ պրոֆեսոր Թեսսա Հոֆմանը, Յոհաննես Լեփսիուսի տուն-թանգարանի («Լեփսիուսհաուս») տնօրեն, պատմաբան, հայագետ, Ռոլֆ Հոսֆելդը, Ցեղասպանության և այլ զանգվածային ոճրագործությունների կանխարգելման և կրթության ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի ամբիոնի ղեկավար, ԵՊՀ հայագիտական հետազոտությունների ինստիտուտի ցեղասպանագիտության բաժնի վարիչ պ․գ․թ․ Սուրեն Մանուկյանը, Գերմանա-հայկական ընկերության նախագահ դր․ Րաֆֆի Քանդյանը, ազգագրագետ դր․ Յուրգեն Գիսպերտը, ցեղասպանագետ, պատմաբան դր․ Հիլմար Կայզերը, ԵՊՀ պատմության ֆակուլտետի դեկանի տեղակալ պ․գ․թ․ Միքայել Մալխասյանը։
Արամ Սիմոնյանն առանձնահատուկ շեշտեց, որ հայ ժողովրդի գոյությունն ու զարգացումն ապահովող ամենակարևոր գործոնը եռամիասնությունն է. Հայաստանի Հանրապետություն, Արցախի Հանրապետություն և Սփյուռք. ‹‹Միայն մեր սերտ կապակցված եռամիասնության շնորհիվ հայ հասարակությունը կկարողանա դրսևորել իր հայկական էթնոսի ողջ ներուժը՝ կենսականորեն կարևոր խնդիրներն ու մարտահրավերները հաղթահարելու համար››:
Բեռլինից պրոֆեսոր, հայագետ, ցեղասպանագետ Տեսսա Հոֆմանն իր զեկուցման մեջ անդրադարձավ Արցախի պատմությանը՝սկսած միջին դարերից մինչ 19-րդ դար:
Տեսսա Հոֆմանը մանրամասն նշեց ներկա ռազմական գործողությունների ընթացքում կատարված պատերազմական հանցագործությունները, օրինակ՝ դպրոցների, մանկապարտեզների, հիվանդանոցների վրա կատարված հարձակումները, ֆոսֆորային ռումբերի կիրառումը և այլն:
Յոհաննես Լեփսիուսի տուն-թանգարանի գիտական ղեկավար Ռոլֆ Հոսֆելդը նույնպես հանդես եկավ զեկուցմամբ՝ ներկայացնելով թուրքական աշխարհաքաղաքականությունը Հարավային Կովկասում՝ նեոօսմանիզմից մինչև պանթուրանիզմ:
Հաշվի առնելով ներկայիս կարևորագույն աշխարհաքաղաքական իրողություններն ու սանձազերծված պատերազմը գիտաժողովին իր մասնակցությունն ունեցավ նաև Երևանի Հայբուսակ համալսարանի պատմության դասախոս պ.գ.թ. Նարեկ Մարտիրոսյանը և Միջազգային կապերի բաժնի ղեկավար Էլյա Ղիասյանը:
Էրազմուս+ Մունդուս համատեղ կրթաթոշակային ծրագիր Եվրոպայի համալսարաններում 
 
Վերջնաժամկետները` առանձին մագիստրոսական ծրագրերի համար տարբեր են
Հայտերը արդեն բաց են
 
Erasmus Mundus (EMJMD) համատեղ մագիստրոսական ծրագիրը դա հեղինակավոր միջազգային ուսումնական ծրագիր է, որը իրականացվում է ԵՄ-ի ֆինանսավորմամբ եւ ԲՈՒՀ-երի միջազգային կոնսերցիումի միջոցով։
Մագիստրոսական ծրագիրն առաջարկում է երկամյա կրթություն եվրոպական հեղինակավոր համալսարաններում։
 
 
Ծրագիրն փոխհատուցում է ուսման վճարը, ճանապարհի, վիզայի, ապահովագրության ծախսերը, տրամադրում ամսեկան 1100-1200 եվրո կրթաթոշակ։
EMJMD-ի կատալոգում կարող ես ծանոթանալ 2020-2021 ուս. տարվա համար առաջարկվող ծրագրերին` https://eacea.ec.europa.eu/…/scholarships-catalogue_en/
 
Միջազգային ուսանողների համար Eiffel scholarships 2021 կառավարական ամբողջական կրթաթոշակային ծրագիր` Ֆրանսիայի ԲՈՒՀ-երում մագիստրոսական, կամ PhD ծրագրերով ուսանելու համար
 
Վերջնաժամկետը` հունվարի 8
 
Կրթաթոշակները կարելի է ստանալ հետեւյալ բնագավառներում սովորելիս`
1) Տնտեսագիտություն եւ մենեջմենտ
2) Ինժիներական գիտություններ
3) Իրավունք
4) Քաղաքական գիտություններ
5) Գիտություն։
 
 
Ծրագիրը ֆինանսավորվում է Ֆրանսիայի Եվրոպաական եւ Արտաքին Գործերի հարցերով Նախարարության կողմից
ԵՄ/ԵՏԳ երկրների քաղաքացի չհանդիսացող ուսանողների համար մասնակի եւ ամբողջական կրթաթոշակներ` Radboud University համալսարանում (Նիդեռլանդներ) մագիստրոսական ծրագրերով ուսանելու համար
 
Վերջնաժամկետը` մարտի 1 (2020)
 
Կրթաթոշակը տրամադրվում է համալսարանի անգլիալեզու ուսուցմամբ մագիստրոսական ծրագրերով ուսանելու համար։
Անգլիալեզու ծրագրեր առաջարկում են համալսարանի հետեւյալ ֆակուլտետները`
-Արվեստի ֆակուլտետ;
-Փիլիոոփայության, թեոլոգիայի,
-Սոցիալական գիտությունների,
-Բնական գիտությունների,
-Բժշկական;
-Իրավագիտության ֆակուլտետ։
 
 
Կրթաթոշակը ներառում է ուսման, կեցության, վիզայի, բժշկական ապահովագրության ծախսերը։
Կարող են դիմել ԵՄ/ ԵՏԳ երկրների քաղաքացի չհանդիսացող, համալսարանի մագիստրոսական անգլիալեզու ծրագրերից մեկով ընդունված, բարձր առաջադիմությամբ ուսանողներ։
 
​​Կրթաթոշակներ` George Washington University համալսարանում (ԱՄՆ) բակալավրի ծրագրերով ուսանելու համար
Վերջնաժամկետը` հունվարի 5 (2021)
 
Presidential International Scholarship -ը արտասահմանցի ուսանողների համար հնարավորություն է սովորելու Ջորջ Վաշինգտոնի համալսարանում։ Կրթաթոշակը ամբողջությամբ փոխհատուցում է ուսման վճարը։
 
 
Կրթաթոշակներ` Simon Fraser University համալսարանում (Կանադա) բակալավրի ծրագրերով ուսանելու համար
 
Կրթաթոշակը առաջարկվում է ինչպես Կանադայի, այնպես էլ արտասահմանցի ուսանողներին։
Կրթաթոշակը կազմում է տարեկան 10 000$, որը նախատեսված է ուսման վճարի, համալսարական վճարների ու կեցության համար։
 
 
Արտասահմանցի ուսանողների համար կրթաթոշակներ` Australia National University համալսարանում (Ավստրալիա) Master of International Relations մագիստրոսական ծրագրով ուսանելու համար
 
Վերջնաժամկետը` նոյեմբերի 1
Կրթաթոշակն ամբողջությամբ փոխհատուցում է ուսման վճարը (4 սեմեստրի` 2 տարվա համար):
 
 
Մագիստրոսական կրթաթոշակներ Maastricht University համալսարանում (Նիդեռլանդներ)
 
Վերջնաժամկետը` փետրվարի 1
Հայտերը արդեն բաց են
 
Կրթաթոշակը առաջարկվում է ԵՄ/ԵՏԳ երկրների քաղաքացի չհանդիսացող, համալսարանի մագիստրատուրայի ծրագրերից մեկում ընդունված (բացի բիզնես եւ տնտեսագիտություն ծրագրերից, 35 տարեկանը չլրացած ուսանողներին։
 
 
Կրթաթոշակը ներառում է`
– Կեցությունը (տարեկան 11 400 եվրո);
-Ապահովագրությունը (€ 700);
-Վիզայի ծախսերի փոխհատուցում (€ 174);
-Ուսման վճար (€ 13.800 – € 16.800);
-Նախապատրաստական կուրսեր
(€ 695)։
Կրթաթոշակը տրամադրվում է մագիստրոսական ծրագրով ուսման ամբողջ ընթացքում (1; կամ 2 տարի)։
ՄԱՍՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Վ. ԲՐՅՈՒՍՈՎԻ ԱՆՎԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ՀԱՄԱԼՍԱՐԱՆԻ ԺԱՆ ՄՈՆԵ «ԻՐԱՎԱԿԱՆ ՄՈՏԱՐԿՄԱՆ ԼԱԲՈՐԱՏՈՐԻԱ» /LEGAL/ ՄՈԴՈՒԼԻ ՇՐՋԱՆԱԿՆԵՐՈՒՄ ԻՐԱԿԱՆԱՑՎՈՂ ԴՊՐՈՑԻՆ
 
Ս.թ. հոկտեմբերին տեղի ունեցավ Վ. Բրյուսովի անվան պետական համալսարանի Ժան Մոնե «Իրավական մոտարկման լաբորատորիա» /LegAl/ մոդուլի շրջանակներում իրականացվող դպրոցը, որին մասնակցեց նաև Երևանի Հայբուսակ համալսարանի ուսանողուհի Լիլիթ Չրաղյանը:
Դպրոցի դասընթացների ընթացքում փորձագետների կողմից մանրաքննին ներկայացվել են տարբեր երկրների իրավական համակարգերը և բաղդատվել Հայաստանի Հանրապետության իրավական դաշտի առանձնահատկությունների հետ:
Դպրոցը հատկապես առանձնացրել է մասնակիցներին պրակտիկ փորձի միջոցով գիտելիքների հարստացմամբ:
Վերջինիս շրջանակներում ներկայացվել է նաև Բրյուսովի անվանի համալսարանի կողմից իրականացվող «Համեմատելով ԱլԳ երկրների ռազմավարություններն ու լուծումները տեղական օրենսդրական համակարգերը ԵՄ Օրենսդրության հետ մոտարկելու ոլորտում/Համեմատելով Մոտարկման Ռազմավարություններն ու Լուծումները (COMPASS)» ծրագիրը , որը ֆինանսավորվում է ԵՄ Էրազմուս+ ծրագրի կողմից:
ՔՈՄՓԱՍՍ ծրագիրը իրականացվելու է չորս գործընկեր հաստատությունների կողմից`«Նյու Վիժն համալսարան» (Վրաստան), «Սարլանդի համալսարանի Եվրոպա-ինստիտուտ» (Գերմանիա), «Կիև-Մոհիլա ակադեմիայի» Ազգային համալսարան (Ուկրաինա) և Վ. Բրյուսովի անվան պետական ​​համալսարան:
Ծրագիրը մասնավորապես նպատակ ունի նոր տեսանկյունից հարստացնել դասավանդման փորձառությունը ԵՄ հետազոտությունների ոլորտում (Համեմատական ​​իրավական մոտարկման) և մշակել դասավանդման նորարարական միասնական մեթոդաբանություն` հիմնվելով համեմատական ​​/ տարածաշրջանային մոտեցման և ակտիվ ուսուցման վրա: Ապագա մասնագետների հմտությունները զարգացնելու, փորձի փոխանակումը և տեսականի ու գործնականի միջև խաչաձև հարստացումը խթանելու նպատակով ուսանողների համար կկազմակերպվի իրավական մոտարկման միջազգային երեք ՔՈՄՓԱՍՍ մոդելավորումներ Հայաստանում, Վրաստանում և Ուկրաինայում:

ՎԵԲԻՆԱՐ «ՃԿՈՒՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱՌՈՒԹՅՈՒՆ. ՄԻԿՐՈ-ՈՐԱԿԱՎՈՐՈՒՄՆԵՐ
ԵՎՐՈՊԱԿԱՆ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՏԱՐԱԾՔՈՒՄ ՈՐՊԵՍ
ՈՒՍՈՒՄՆԱՌՈՒԹՅԱՆ ԲԱՐԵԼԱՎՄԱՆ ՄԻՋՈՑ»

Ս.թ. հոկտեմբերի 27-ին Եվրոպական համալսարանների ասոցիացիան կազմակերպել էր վեբինար՝ «Ճկուն ուսումնառություն. Միկրո-որակավորումները Եվրոպական բարձրագույն կրթական տարածքում որպես ուսումնառության բարելավման միջոց» թեմայով:
Վեբինարի ընթացքում եվրոպացի բանախոսները ներկայացրին միկրո-չափանիշների վերաբերյալ վերջին մոտեցումները և պատասխանեցին մասնակիցների հարցերին:
Երևանի «Հայբուսակ» համալսարանից վեբինարին մասնակցեցին բ.գ.թ., Կրթության որակի ապահովման կենտրոնի տնօրեն Եվա Թորոսյանը, Կենտրոնի մասնագետ Մարիամ Հովհաննիսյանը, ուսումնամեթոդական մասի մեթոդիստ Լուսինե Էքմեքչյանը:

Մագիստրոսների, ասպիրանտների և գիտնականների համար «Հզոր գիտություն, Հզոր երկիր» անվճար ծրագիր
Վերջնաժամկետը նոյեմբերի 23
 
Հայ-հնդկական ՏՀՏ Գերազանցության Կենտրոնը (AITC) և Ձեռնարկությունների Ինկուբատոր Հիմնադրամը (EIF), PMI Science-ի աջակցությամբ իրականացնում են «Հզոր գիտություն, Հզոր երկիր» ծրագիրը` նախատեսված մագիստրոսների, ասպիրանտների և գիտնականների համար։ Նախորդ տարի այս ծրագրի շրջանակներում 104 մասնակցի ընձեռնվեց անձնական և մասնագիտական աճ ձեռք բերելու հնարավորություն:
«Հզոր գիտություն, Հզոր երկիր» ծրագրի նպատակն է զարգացնել Հայաստանի գիտական ներուժը` ավելացնելով տարբեր ոլորտներում առաջադեմ հմտություններ ունեցող ներկա և ապագա գիտնականների թիվը:
Մագիստրոսները, ասպիրանտները և գիտնականները հնարավորություն կունենան ներգրավվել 9 մասնագիտացված դասընթացներից մի քանիսում: Դասընթացները մշակվել են տարբեր ակադեմիական ոլորտների նպատակային պահանջներին համապատասխան, որոնք կապահովեն մասնակիցներին առաջադեմ գիտելիքներով և հմտություններով՝ Հայաստանում իրենց հետագա հաջող կարիերայի համար:
 
«Հզոր գիտություն, Հզոր երկիր» ծրագրում ներառված դասընթացների շարքը՝
-Python տվյալագիտության համար ;
– LINUX-ի հիմունքներ;
-GROMACS մոլեկուլային մոդելավորում ;
-Հաշվարկողական Քիմիա;
-Նախագծի կառավարում հետազոտողների համար;
– Ինչպես գրել հաջողված առաջարկ գիտական ոլորտում;
-Ինչպես գրել հաջողված հոդված և հետազոտություն գիտական ոլորտում;
– Արդյունավետ հաղորդակցություններ և բանակցություններ.
Բոլոր դասընթացներն անվճար են, սակայն մասնակիցների քանակը սահմանափակ է։ Այդ իսկ պատճառով ընտրությունը կատարվելու է ըստ ներկայացված Cover Letter- ի և CV- ի: Դասընթացի հաջող ավարտից հետո մասնակիցները կստանան վկայականներ։
Հետաքրքրված անձինք պետք է լրացնեն օնլայն հայտադիմումը՝
Մանրամասները`

Թվայնացված ուսուցումն ու դասավանդումև Եվրոպական Բարձրագույն Կրթական Տարածքում
20.10.2020

2020թ. հոկտեմբերի 20-ին առցանց հարթակով կայացավ ԵՀՄ Բոլոնիայի շարքի 3-րդ համաժողովը՝ «Թվայնացված ուսուցումն ու դասավանդումև Եվրոպական Բարձրագույն Կրթական Տարածքում» թեմայով, որի ընթացքում բանախոսներն առաջարկեցին իրենց փոխլրացնող տեսակետները ՝ ազգային և ինստիտուցիոնալ տեսանկյուններից, և քննարկեցին առկա իրավիճակը թվայնացված կրթության շրջանակներում: Մասնակիցները նաև հնարավորություն ունեցան առաջադրել իրենց հարցերը և «զրույցներ» բաժնում ներկայացնել իրենց սեփական փորձը թվային կրթության ոլորտում: Երևանի «Հայբուսակ» համալսարանից համաժողովին մասնակցեցին Հասարակայնության հետ կապերի և լրատվության բաժնի պետ Անի Աղաբեկյանը, Տնտեսագիտական ֆակուլտետի դեկան Աննա Հարությունյանը և ուսումնամեթոդական վարչության մեթոդիստ Լուսինե Էքմեկչյանը: 

ԷՐԱԶՄՈՒՍ + BOOST ԾՐԱԳՐԻ ԱՎԱՐՏԱԿԱՆ ՀԱՄԱԺՈՂՈՎ
 
Ս.թ.-ի հոկտեմբերի 12-ին Google Meet առցանց հարթակով կայացավ Էրազմուս + BOOST (Հայաստանյան hամալսարանների միջազգայնացման ռազմավարության և մարքետինգի խթանում) ծրագրի ավարտական համաժողովը, որի ընթացքում ծրագրի մասնակիցները քննարկեցին Հայաստանում կարողությունների զարգացմանը միտված Էրազմուսի ծրագրերի կարեևորությունը, Էրազմուս + BOOST ծրագրի ազդեցությունը հայկական բուհերի միջազգայնացման վրա և միջազգայնացման ռազմավարությունը, BOOST ծրագրի վերջնարդյունքերն ու հեռանկարները: Համաժողովի ավարտին մասնակիցները պատասխանեցին ներկաների հարցերին:
Համաժողովի ընթացքում նաև հայ մասնակիցներն իրենց օտարերկրյա գործընկերներին կոչ արեցին դատապարտել Թուրքիայի և Ադրբեջանի ագրեսիան Արցախի և Հայաստանի ժողովրդի նկատմամբ:
Երևանի Հայբուսակ համալսարանից համաժողովին մասնակցեցին Միջազգաին կապերի բաժնի ղեկավար Էլյա Ղիասյանը և Կրթության որակի ապահովման կենտրոնի մասնագետ Մարիամ Հովհաննիսյանը:
ՎԵԲԻՆԱՐ «ԽՈՉԸՆԴՈՏՆԵՐԻ ՎԵՐԱՑՈՒՄ. ԲՈԼՈՆՅԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑԸ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՈՒՄ» ԹԵՄԱՅՈՎ
 
Ս.թ. սեպտեմբերի 29-ին Եվրոպական համալսարանների ասոցիացիան կազմակերպել էր վեբինար, որը նվիրված էր բուհերում Բոլոնյան գործընթացների ներդրմանը և խոչընդոտների վերացմանը:
Բանախոսները Շվեդիայից և Բելգիայից ներկայացրին իրեն երկրներում Բոլոնիայի ներդրման պատմությունը, կրթության որակի վրա դրական ազդեցությունը, առավելությունները և հետագա հեռանկարները: Վեբինարի մոդերատոր Էլլա Ռիչին Միացյալ Թագավորությունից կազմակերպեց հարցումներ և բանախոսների հետ քննարկեց հարցումների արդյունքները, ինչպես նաև մասնակիցների հարցերը:
Երևանի «Հայբուսակ» համալսարանից վեբինարին մասնակցեցին բժշկական ֆակուլտետի դեկանի տեղակալ Նարինե Մարտիրոսյանը և Կրթության որակի ապահովման կենտրոնի մասնագետ Մարիամ Հովհաննիսյանը:
Եվրոպական համալսարանական ասոցիացիայի Ֆինանսավորման ֆորումի՝ կրթության և գիտության ոլորտներում առաջարկվող միջազգային համագործակցության ծրագրեր
 
2020 թ.-ի սեպտեմբերի 22-ին Երևանի Հայբուսակ համալսարանի Միջազգային կապերի բաժնի ղեկավար Էլյա Ղիասյանը և Գիտական գծով պրոռեկտոր Մարտին Աբրահամյանը մասնակցել են Եվրոպական համալսարանական ասոցիացիայի Ֆինանսավորման ֆորումի՝ կրթության և գիտության ոլորտներում առաջարկվող միջազգային համագործակցության ծրագրերի (2021-2027թթ. Էրազմուս+ և Հորիզոն Եվրոպա) ԵՄ ֆինանսավորման ապագայի մասին լիագումար նիստին: Նիստի ընթացքում քննարկվել են հետևյալ հարցերը: Ո՞րն է կրթության, հետազոտության և գիտության դերը ճգնաժամին արձագանքելու գործում: Ի՞նչ սպասել: Ինչպե՞ս կարող ենք առաջընթաց գրանցել Covid-19 ճգնաժամից հետո, որը ցույց տվեց, որ կարևոր է ներդրումներ կատարել հետազոտությունների և նորարարությունների մեջ: Քննարկվեցին նաև ուսանողներին աշխատաշուկայի մարտահրավերներին նախապատրաստելու գործիքակազմն ու դրանց առանձնահատկությունները: Քննարկումների արդյունքում բանախոսները նշեցին, որ անհրաժեշտ է զարգացնել ձեռնարկատիրական հմտություններ, ամրապնդել կապը ակադեմիական ոլորտի, բիզնեսի և արդյունաբերության միջև: Այս նպատակները պահանջում են վերափոխել բարձրագույն կրթական համակարգերը, ինչը նաև կամրապնդի նրանց կարևոր դերը ճգնաժամի վերականգնման գործում: Ըստ բանախոսների Եվրոպական կրթական տարածքը և թվային կրթության նորացված գործողությունների ծրագիրը նպատակ ունեն հասնել այս ընդհանուր ռազմավարական տեսլականին: Նշվեց նաև, որ մրցակցային տնտեսություն ունենալու համար պետք է բարելավվի հետազոտման կարիերայի գրավչությունը, դյուրացվի ակադեմիական համագործակցությունը բիզնեսի հետ, քաղաքացիները ներգրավվեն գիտության մեջ և այլ կարևոր հարցեր
«eSTARS 2020» միջազգային գիտական համաժողով
 
Տնտեսագիտության բարձրագույն դպրոցը (HSE) (Մոսկվա) հրավիրում է մասնակցելու «eSTARS 2020» միջազգային գիտական համաժողովին (առցանց), որը տեղի է ունենալու 2020 թ. դեկտեմբերի 1-2-ին:
 
Համաժողովին մասնակցելու համար կարող եք գրանցվել մինչև 2020 թ. նոյեմբերի 15-ը:
 
Առավել մանրամասն ներկայացնում ենք կից և հետևյալ հղմամբ՝ https://www.hse.ru/intpartners:
 
«Գերազանցության կրթաթոշակներ» (2020-2021 ուս. տարի)
 
Հայաստանում Շվեյցարիայի դեսպանությունը հայտարարում է Շվեյցարիայի կառավարության կողմից ամեն տարի տրամադրվող «Գերազանցության կրթաթոշակներ» ծրագրի (2020-2021 ուս. տարի) մեկնարկի մասին, որին կարող են դիմել երիտասարդ հետազոտողները:
Մանրամասն տեղեկությունները ներկայացնում ենք կից ՝ Embassy of Switzerland in Armenia,

https://www.facebook.com/SwissEmbassyYerevan/

https://www.eda.admin.ch/armenia

Գերմանիայի արտգործնախարարության Արևելյան գործընկերության 2020թ. դրամաշնորհային ծրագիրը բաց է հայտադիմումների համար
Խրախուսվում են այն ծրագրերը, որոնք կխթանեն Գերմանիայի և Արևելյան գործընկերության անդամ պետությունների կամ Ռուսաստանի հասարակական կազմակերպությունների միջև համագործակցությունը:
Դիմելու վերջնաժամկետն է՝ ս.թ. հոկտեմբերի 16-ը:
Եթե ունեք հետաքրքիր գաղափարներ, որոնք առնչվում են քաղաքացիական հասարակության, լրատվամիջոցների, գիտության, կրթության, այդ թվում՝ միջին մասնագիտական կրթության, մշակույթի, լեզվի և երիտասարդության հետ տարվող աշխատանքի ոլորտներին, ապա սա հնարավորություն է՝ իրականացնելու դրանք:
Մրցույթի հայտարարության հայերեն տարբերակին ծանոթացեք այստեղ՝ https://bit.ly/33FgnZw
Առցանց հասանելի է Էրազմուս+ Ուղեցույցի 2020թ․-ի 3-րդ լրամշակված տարբերակը
https://bit.ly/3jEBilY

Այնտեղ՝ «Ռազմավարական համագործակցություններ» (Strategic Partnerships) գործողության ներքո կարող եք գտնել տեղեկատվություն ՔՈՎԻԴ-19-ով պայմանավորված 2 հավելյալ մրցույթների մասին՝

 Partnerships for Digital Education Readiness (in the fields of school education, vocational education and training, and higher education) (էջ 115- 130)
 Հայաստանյան բուհերը կարող են մասնակցել այս մրցույթին, եթե նրանք ծրագրին կհաղորդեն հավելյալ արժեք։

Partnerships for Creativity (in the fields of youth, school education and adult education)

Դիմումների վերջնաժամկետը ս․թ․ հոկտեմբերի 29-նն է։

Ռազմավարական համագործակցությունների մասին կարդացեք նաև մեր կայքում՝ https://erasmusplus.am/knowledge-alliances-and…/…

Կրթական ծրագիր Ամստերդամում (Նիդեռլանդներ)

The Netherlands Education Group-ը տաղանդավոր երիտասարդների համար պարբերաբար կազմակերպում է կարճաժամկետ կրթական ծրագրեր։

Ծրագիրն հնարավորություն է տալիս աշխատել “The Netherlands Education Group” կոմպանիայի իրական բիզնես հարցերի վրա։ Մասնակիցները աշխատում են թիմով` որոշելով բիզնեսի իրական հիմնախնդիրներ եւ առաջարկելով լուծման նոր ուղիներ։
Ծրագիրն նպատակաուղղված է երիտասարդների ստեղծարար եւ առաջնորդական հատկանիշների զարգացմանը ։

Ծրագիրն բաղկացած է 3 փուլից`
1) Գրանցում` Հայտերը դիտարկվում են ընդունման պահից երեքշաբաթվա ընթացքում։ Եթե այդ ընթացքում պատասխան չեք ստացել, առաջարկվում է էլ. հասցեով կապվել կազմակերպիչների հետ։
2) Օնլայն ծրագիր- Այդ ծրագրի տեւողությունը 6 ամիս է։ Այդ ընթացքում մասնակիցները աշխատում են տարբեր հանձնարարությունների վրա (օրինակ` շուկայի հետազոտություն; գործընկերային հաղորդակցություն, աշխատանք սոց_մեդիայում).
3) Ծրագիր Ամստերդամում- 2-րդ փուլը հաղթահարած մասնակիցները հրավիրվում են Ամստերդամ։ Այդ փուլի տեւողությունը երեք ամիս է։ Կազմակերպիչները փոխհատուցում են ճանապարհածախսը, ապահովում կեցությունը, սնունդը, աջակցում վիզայի ստացման հարցում։

Ծրագրին կարող են դիմել ցանկացած երկրից տաղանդավոր երիտասարդներ։

Դիմելու համար պետք է CV եւ մոտիվացիոն նամակ ուղարկել info@uconsulting.nl էլ .հասցեին` նամակի թեմա հատվածում նշելով “Fellowship in Amsterdam”։

Մանրամասները` https://uconsulting.nl/careers/fellowship-in-amsterdam/ 

Բոլոնյան գործընթացի աշխատանքների տարբեր ասպեկտներին նվիրված վեբինաարներ 
 
2020թ․-ի Եվրոպական բարձրագույն կրթական տարածքի նախարարական գագաթնաժողովին ընդառաջ՝ Եվրոպական համալսարանական ասոցիացիան կազմակերպում է վեբինարների շարք, որը նվիրված է Բոլոնյան գործընթացի աշխատանքների տարբեր ասպեկտներին։
Վեբինարների շարքը տևելու է սեպտեմբերի 29-ից դեկտեմբերի 1-ը:
Առաջին 6 վեբինարներին մասնակցությունն անվճար է և բաց գործընթացի ձեռքբերումներով հետաքրքրված բոլոր անձանց համար։
Մանրամասներին ծանոթացեք այստեղ՝ https://bit.ly/2Zjtj6n
Կրթաթոշակներ` The Barcelona Graduate School of Economics քոլեջում (Իսպանիա) մագիստրատուրայի ծրագրերով ուսանելու համար
Վերջնաժամկետը` հունվարի 15 (2021)


The Barcelona Graduate School of Economics-ը առաջարկում է մագիստոսական ծրագրերով ուսուցման համար երեք տիպի ֆինանսավորումներ`
-full or partial tuition waivers (100%, 75%, 50% կամ 25%);
scholarships,
-teaching assistantships (ֆինանսավորումներ մոտ երեք ժամ ասիստենտի դեր կատարելու համար).


Մանրամասները` https://www.barcelonagse.eu/study/financial-aid

Կրթաթոշակներ` University of Michigan Dearborn համալսարանում (ԱՄՆ) բակալավրի ծրագրերով ուսանելու համար
Վերջնաժամկետը` նոյեմբերի 1

Կրթաթոշակը կազմում է $40,000 (տարեկան $10,000).

Համալսարանը առաջարկում է մոտ 10 ծրագրեր։

Հետազոտական կրթաթոշակներ` Բեռլինի Պատգամավորների Պալատի Կրթական Հիմնադրամի կողմից
Վերջնաժամկետը` դեկտեմբերի 15

Բեռլինի Պատգամավորների Պալատի Կրթական Հիմնադրամը յուրաքանչյուր տարի տրամադրում է շուրջ 15 կրթաթոշակ։ Հետազոտական նախագիծը նախատեսված է մինչեւ տասն ամսվա համար (այս շրջափուլում հոկտեմբերի 1(2021)- հուլիսի 31 (2022); կրթաթոշակն կազմում է ամսեկան 1100 եվրո (ասպիրանտների համար ) եւ 1630 եվրո (գիտության թեկնածուների համար):

Կրթաթոշակին կարող են դիմել այն երիտասարդ գիտնականները, որոնց հետազոտական նախագծերը առնչվում է Բեռլինին։ Նախագծերը կարող են իրականացվել Բեռլինում գտնվող պետական, կամ պետական հավաստագրմամբ ԲՈՒՀ-երում, կամ հետազոտական կենտրոններում։

Մանրամասները`
http://www.parlament-berlin.de/…/Das…/Studienstiftung 

Կրթաթոշակներ Simmons College-ում (ԱՄՆ) բակալավրի ծրագրերով ուսանելու համար
Վերջնաժամկետը` դեկտեմբերի 1

Քոլեջը առաջարկում է Gilbert and Marcia Kotzen Scholars Program կրթաթոշակային ծրագիրը, որը նախատեսված է գիտական հետազոտություններով հետաքրքրված ուսանողների համար ։

Կրթաթոշակը փոխհատուցում է`
-Ուսման վճարը,
-Համալսարանական վճարումները,
-Կեցությունը,
– 3000$ ` հետազոտությունների, ուսումնական այցերի, կուրսերի մասնակցելու համար։

Մանրամասները` http://www.simmons.edu/…/scholarships/kotzen-scholarship

Կրթաթոշակ Բոստոնի համալսարանում
 
Վերջնաժամկետը` դեկտեմբերի 1
Կրթաթոշակներ` Բոստոնի համալսարանում (ԱՄՆ) ուսանելու համար !!!
Բոստոնի համալսարանը նոր ընդունվող առաջին կուրսեցիների համար առաջարկում է նախագահական կրթաթոշակներ` հիմնվելով նրանց ակադեմիական առաջադիմության եւ ունեցած ձեռքբերումների վրա։
 
 
Մշակութային դրամաշնորհ
 
Վերջնաժամկետը` հոկտեմբերի 15
Թատրոնի, երգի, պարի եւ «պերֆորմանսի» բնագավառներում համատեղ նախագծերի իրականացման համար դրամաշնորհային մրցույթ` Goethe-Institut -ի կողմից!!!
Goethe-Institut International Coproduction Fund2021 ծրագիրը նախատեսված Թատրոնի, երգի, պարի եւ «պերֆորմանսի» բնագավառներում համատեղ նախագծերի իրականացման համար, որոնց հիմքում պետք է լինի հիբրիդային մոտեցումը ու թվային տեխնոլոգիաների կիրառումը։
Ծրագրի թիրախային խումբը Գերմանիայից եւ արտասահմանից այն արվեստագետներն ու խմբերն են , որոնց իրապես չի բավարարում ռեսուրսներ` սեփական նախագծեր իրականացնելու համար ։
 
 
Առաջարկվող դրամաշնորհի առավելագույն չափը կազմում է 25 000 եվրո։
Ծրագիրն առավել խրախուսում է Գերմանիայից գործընկերների հետ համատեղ նախագծերը։
Վիշեգրադյան դրամաշնորհային հիմնադրամի կողմից տրամադրվող աջակցությունները
 
Տեղեկացնում ենք, որ
1. Վիշեգրադյան դրամաշնորհային ֆոնդը NGO հանդիսացող տարածաշրջանային գործընկերներին, քաղաքային, հասարակական կազմակերպություններին, հետազոտական կենտրոններին, անհատ կազմակերպություններին ևն տրամադրում է աջակցություն:
Վերջնաժամկետ` 01.10.2020 թ.:
Մանրամասներ՝
2. «Visegrad+»-ը դրամաշնորհային աջակցություն է տրամադրում դեմոկրատիզացիայի և վերափոխման գործընթացներին ներդրումային ծրագրեր ունեցող պետություններին (հատկապես ԵՄ անդամ չհանդիսացող Արևմտյան Բալկանների և արևելյան գործընկերներ հանդիսացող պետություններ):
Վերջնաժամկետ` 01.10.2020 թ.,
Մանրամասներ՝
3. Վիշեգրադյան ֆոնդը վիշեգրադյան խմբի անդամ պետություններին ռազմավարական առաջնահերթությունների համար տրամադրում է դրամաշնորհ:
Ռազմավարական առաջնահերթությունները հայտարարվում են V4 անդամ հանդիսացող երկրների կողմից, որն այս տարի Լեհաստանն է
(2020 թ. հուլիսից մինչև 2021 թ. հունիս):
EU HORIZON 2020
Վերջնաժամկետ` 14.10.2020 թ. /17:00:00 Բրյուսելի ժամանակով/:
«ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆԸ ՄԱՐԴՈՒ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ՈԼՈՐՏՈՒՄ» ԽՈՐԱԳՐՈՎ ԱՌՑԱՆՑ ՀԱՄԱԺՈՂՈՎ
28.07.20 – 29.10.20
 
Շվեդիայի Ռաուլ Վալլենբերգի անվ. ինստիտուտը (Raoul Wallenberg Institute), համագործակցելով Բելառուսի գործընկերների հետ, հրավիրում է մասնակցելու «Բարձրագույն կրթությունը մարդու իրավունքների ոլորտում» խորագրով առցանց համաժողովին, որը տեղի է ունենալու 2020 թ. հոկտեմբերի 29-31-ին:
Համաժողովին կարող են մասնակցել ուսանողներ, դասախոսներ, գիտնականներ:
Առավել մանրամասն ներկայացնում ենք հետևյալ հղումներով՝